onsdag 13 oktober 2010

Vilodag med Claes Hellgren


Idag kombinerades vilodagen med att gå på föreläsning med Claes Hellgren, han som var en väldigt duktig handbollsmålvakt för ett antal år sedan. Claes talade bland annat om motivationsfaktorer, temporära monopol och att "våga vara annorlunda".

Jag kan inte säga att jag varit på särskilt många liknande föreläsningar, men jag anar att de har ganska lika upplägg på många sätt. Det behöver inte vara dåligt, jag tycker att denna föreläsning var rolig och intressant och kan tjäna som inspiration för många, inklusive för mig själv. Nu har ju jag sedan ett par år jobbat på en livsstilsförändring som jag på sätt och vis glidit in i och som delvis är påtvingad, och då fungerar en kväll som denna som en bekräftelse på att det är helt okej tänkt. För andra som står och väger och kanske funderar på att komma igång med tex en mer hälsosam livsstil kan det säkert vara en liten spark i baken.

Imorgon är det kvällsarbete som gäller och då är planen att viga förmiddagen åt ett hyfsat långt, lugnt och skönt terrängpass. Bara vaderna blir lite mindre ömma tills imorgon skall nog det gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar