lördag 23 oktober 2010

Ett andra försök

Idag var jag återigen upp till Spikbodarna för ett terrängpass. Mycket sådant på slutet, men jag tänker att jag måste passa på innan snön gör det ospringbart i skogen och man blir förpassad till gångbanorna igen. Den 14:e oktober gjorde jag ju ett försök att springa en tiokilometersrunda som visade sig vara väsentligt kortare. Idag var det dags för det andra försöket och det gick betydligt bättre, nu var jag mer uppmärksam på skyltningen där jag blev lite osäker förra gången.


Visserligen blev det bara nio kilometer, men jag börjar ju springa en annan slinga och kommer in på tiokilometersslingan först efter en stund, jag antar att det blir som att jag genar lite där. Nio kilometer räckte bra idag iallafall, det blir en totalsträcka den här veckan på drygt 26 kilometer löpning. Med tanke på att jag vill försöka undvika att bli skadad igen så är det nog bra att låta den här veckan bli lite kortare efter förrförra och förra veckans 41 respektive 31 kilometer. Att den här veckan stannar vid 26 kilometer är ju förstås lite tidigt att säga redan på lördagen, men det bör inte bli löpning imorgon, möjligen någon promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar