onsdag 6 oktober 2010

Byt hjul på en bil, spring en mil

Det finns en tävling som heter "spring en mil, vinn en bil", det var inte den jag var med i ikväll.

Ställde in klockan på en puls mellan 135 och 145 för att försöka ligga hyfsat nära målpulsen för aerobisk träning som ju skall vara ungefär 142 för mig. Snittet hamnade just på 142 för hela milen så det lyckades väl rätt bra. Det är riktigt svårt att lägga band på sig själv och inte öka farten och därigenom pulsen, men det borde väl vara en vanesak. Nu blev medeltempot nästan exakt sex minuter per kilometer och det kändes verkligen som att jag kunde fortsatt i några mil till. Vis av tidigare skador skall jag nog dock lugna mig ett tag med det.

En praktisk sak så här under den mörka årstiden är för övrigt att klockan, min Garmin 310XT, i samband med larmet då jag har den inställd på att vibrera även tänder belysningen så att det är enkelt att se hur pulsen i det här fallet ligger till. Bra tänkt och optimalt när man vill lyssna på musik under löprundan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar